NATALIA HASIŃSKA

PEDAGOG

ALEKSANDRA ROMEL

PEDAGOG

MICHAŁ KNITTER

PSYCHOLOG

ANNA RÓŻNOWKA

WYCHOWAWCA

LUCYNA RAKOCY

WYCHOWAWCA

MARZENA MUSIAŁ

PSYCHOLOG

SABINA OLEJNICZAK

WYCHOWAWCA

MAGDA WYSOCKA

WYCHOWAWCA

KRZYSZTOFA ZIELIŃSKA

WYCHOWAWCA

PAULINA DZIĘCIOŁOWSKA

WYCHOWAWCA

MAŁGORZATA LACHMANN

WYCHOWAWCA

SABINA OLEJNICZAK

WYCHOWAWCA

JAROSŁAW KURTYSIAK

WYCHOWAWCA

MARTA KULPA

WYCHOWAWCA

PAWEŁ STRZĘPEK

WYCHOWAWCA

KAROLINA BOROWSKA

WYCHOWAWCA

MILENA NARODOWIEC

WYCHOWAWCA

STANISŁAW ŻARNOWSKI

WYCHOWAWCA

DOMINIKA ŁUKASZEWSKA

BIBLIOTEKARZ/WYCHOWAWCA

TOMASZ RÓŻNOWSKI

WYCHOWAWCA

PAULINA PAUTA

WYCHOWAWCA

ŻANETA PUWEŁ

NAUCZYCIEL/WYCHOWAWCA

WOJCIECH BANACH

WYCHOWAWCA

PAULA SZYMCZAK

WYCHOWAWCA

PIOTR CZACZYK

NAUCZYCIEL

MONIKA STĘPIEŃ

LOGOPEDA/WYCHOWAWCA

MARTA DOMINIKOWSKA

NAUCZYCIEL/WYCHOWAWCA

ŁUKASZ ŁĘGA

NAUCZYCIEL

JUSTYNA OTTA

NAUCZYCIEL

MARCIN PIETROWSKI

NAUCZYCIEL

JOANNA CZACZYK

NAUCZYCIEL

MONIKA GRAJEK

NAUCZYCIEL

MACIEJ KSIĄŻKIEWICZ

NAUCZYCIEL

AGNIESZKA OKUNIEWSKA

NAUCZYCIEL

ADRIAN     PASZKIEWICZ

NAUCZYCIEL

JOANNA BUCHOLC

NAUCZYCIEL

BEATA GŁUSIEC

NAUCZYCIEL

ANNA PIECHOCKA

NAUCZYCIEL

SYLWIA POLCYN

WICEDYREKTOR

KADRA PEDAGOGICZNA

AGNIESZKA WINIECKA

DYREKTOR

JACEK DOMAGALSKI

NAUCZYCIEL

O nas

z pasją

MISJA I WIZJA

 

 

Nasz ośrodek jest społecznością, którą jednoczy wspólne przesłanie: 

 
>> Uczymy się i wzrastamy aby lepiej żyć << 
 
Wizja 
 
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii jest placówką kreowania konstruktywnych postaw młodych ludzi. Stwarza im warunki do uzyskania wykształcenia,
ale przede wszystkim umożliwia zmianę niekonstruktywnych wzorców zachowań na społecznie akceptowane, poprzez zdobycie odpowiedniej wiedzy
i umiejętności społecznych. 
 
  • Każdy z podopiecznych traktowany jest w sposób indywidualny, co stwarza możliwość odpowiedniego doboru pomocy pedagogicznej, psychologicznej

  • i terapeutycznej. 

  • Pomocą objęte pozostają również rodziny podopiecznych, co ułatwia i przyspiesza osiąganie zmian w zachowaniu i postawach wychowanków. 

  • Placówka jest miejscem, w którym podopieczni czują się bezpiecznie, przynależą do konstruktywnej grupy rówieśniczej, są akceptowani przez pracowników. 

  • Zespół wychowawczy stanowią ludzie wspierający się wzajemnie w pokonywaniu pojawiających się trudności. 

Uczniowie z dysleksją rozwojową wymagają w procesie edukacji specjalistycznej pomocy.

DLA KOGO?

 
Ośrodek jest placówką koedukacyjną przeznaczoną dla młodzieży obecnie w wieku 12 - 24 lat, ujawniającej różnorodne zaburzenia funkcjonowania emocjonalnego i społecznego, zagrożonej niedostosowaniem społecznym, m.in. niepowodzenia szkolne i wagary, agresja werbalna i niewerbalna, reakcje gwałtowne - nieadekwatne
do bodźców, dezorganizacja zajęć lekcyjnych, konflikty
z nauczycielami i rodzicami, kontakty z używkami, powtarzanie klasy, zamknięcie w sobie - brak kontaktu z otoczeniem, udział w grupach negatywnych, pojawiające się kradzieże - wymienione zachowania nie muszą występować jednocześnie. 
 
Wychowankowie uczą się w szkołach ośrodka w Szkole Podstawowej 
i Szkole Branżowej oraz objęci są opieką całodobową
w internacie ośrodka. 
 
Do placówki przyjmowana jest młodzież, która: 
 
  • ma trudności z motywacją do nauki szkolnej 

  • wagaruje 

  • wchodzi w częste konflikty z rówieśnikami oraz dorosłymi (rodzicami, nauczycielami) 

  • powtarza klasę 

  • mają za sobą przedwczesne eksperymenty z używkami (papierosy, alkohol, narkotyki) 

  • nie wierzą w to, że osiągną sukces w życiu 

  • prezentują postawę buntowniczą i trudno im z niej zrezygnować 

  • unikają wszelkich wyzwań oraz konfrontacji z trudnościami. 

 
Również okres adolescencji niesie ze sobą wiele trudności w przystosowaniu się młodego człowieka do otaczającej go rzeczywistości, pojawiające się kryzysy w życiu rodziny jak np. rozwód, śmierć rodzica, prowadzą do powstawania zachowań nieaprobowanych społecznie u młodzieży - nie radzenie sobie z obecną sytuacją. 
 
Wychowankowie przyjmowani są do ośrodka tzw. na prośbę rodzica. Przyjęcie do MOS poprzedza rozmowa kwalifikacyjna na którą kandydat przyjeżdża wraz z rodzicami/ opiekunami prawnymi. 
 
Zadaniem Ośrodka jest wspomaganie dzieci i młodzieży w rozwoju i pojmowaniu rzeczywistości poprzez realizowanie w socjoterapii celów rozwojowych, edukacyjnych i terapeutycznych, co prowadzi do modyfikacji ich dotychczasowego postępowania, dlatego też kadra ośrodka „zmuszona” jest udoskonalać swój warsztat pracy rozszerzając go o specjalistyczne formy doskonalenia zawodowego z zakresu socjoterapii, psychoprofilaktyki, terapii co prowadzi do stworzenia specjalistycznego i doświadczonego . 
 
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii stwarza młodym ludziom możliwość ukończenia szkoły jak i otrzymania pomocy w okresie dorastania, w którym wzrastają trudności i problemy młodych ludzi
w przystosowaniu się do otoczenia.

Obserwuj nas, aby być na bieżąco