OPIEKA CAŁODOBOWA w ośrodku zamieszkuje młodzież w wieku 12 - 19 lat, uczęszczająca do szkoły podstawowej oraz branżowej szkoły I stopnia z oddziałami zasadniczej szkoły zawodowej, związanymi organizacyjnie z MOS. Dysponujemy pokojami 4 osobowymi,
które są usytuowane na trzech piętrach mieszkalnych. Wychowankowie mają do dyspozycji między innymi: kąciki telewizyjne, kąciki kuchenne (po jednym na każdym piętrze), salę gimnastyczną, pracownię komputerową, pracownię plastyczną, pralnię, bibliotekę, jadalnię
oraz bezprzewodowy dostęp do sieci Internet poprzez punkt dostępowy wifi. Grupy wychowawcze w MOS liczą po 12 osób i każda z nich ma swoich osobistych wychowawców. Wychowankowie korzystają z wielu możliwości spędzania czasu wolnego, dzięki czemu mogą rozwijać swoje indywidualne zainteresowania w różnych sekcjach i kołach zainteresowań działających na terenie ośrodka. Najważniejsze z nich to: 
 
  • sekcja sportowa;

  • Uczniowski Klub Sportowy "MOS GOŁAŃCZ";

  • sekcja ekologiczno - porządkowa;

  • kółko informatyczne; 

  • koła przedmiotowe;

  • kółko plastyczne; 

  • kółko kulinarny; 

  • kółko wędkarskie; 

  • kółko turystyczno-krajoznawcze;

  • wolontariat;

  • kółko teatralne. 

Wychowankowie objęci są specjalistyczną opieką psychologiczną. Każdy wychowanek uczestniczy w spotkaniach grupy socjoterapeutycznej. Jest także objęty opieką indywidualną
oraz ma możliwość uczestniczenia w zajęciach z terapii rodzinnej.
 
 Grupy socjoterapeutyczne
 
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne prowadzone są przez socjoterapeutów  mają na celu nabycie umiejętności współżycia w grupie, zmniejszenie zaburzeń, umożliwienie lepszego poznania siebie, swoich potrzeb i celów, mocnych stron, zwracania uwagi na potrzeby innych, a tym samym polepszenie funkcjonowania w szerszym środowisku społecznym. 
 
Zajęcia psychoedukacyjne 
 
Zajęcia realizowane w planie zajęć lekcyjnych przez specjalistów: psychologa, pedagoga, socjoterapeutów mające charakter warsztatów. 
 
Spotkania indywidualne dla wychowanków.  
 
Kontaktem indywidualny objęci są wszyscy wychowankowie ośrodka ma on charakter cyklicznych spotkań. Cykliczne spotkania prowadzone są przez zatrudnionych w placówce specjalistów (psychologa, pedagoga, socjoterapeutę). Ważną rolę odgrywają również wychowawcy, którzy przez kontakt indywidualny nawiązują relacje z podopiecznymi.
 
Praca z rodziną : 
  • comiesięczne spotkania rodziców z kadrą ośrodka (wychowawcami, nauczycielami); 

  • konferencje rodzinne (spotkania z osobami znaczącymi w rodzinie lub osobami mającymi wpływ na funkcjonowanie rodziny);

  • pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla rodziców;

  • konsultacjach dla rodziców i opiekunów. 

 

Praca z rodziną jest bardzo ważnym elementem procesu socjoterapeutycznego.

Rodzina jako złożony system ma bardzo silne oddziaływanie na każde dziecko. Praca z rodziną bazuje na wykorzystaniu istniejących w niej zasobów co pozwala na uruchamianie stopniowych zmian w postawach rodziców lub opiekunów – co umożliwia zmianę jakości ich życia, a także konstruktywne oddziaływanie na swoje dzieci. Terapia rodzinna prowadzona jest w ośrodku

przez specjalistów. 

 
Zajęcia odbywają się w godzinach popołudniowych, każdy z wychowanków może odnaleźć
„coś dla siebie”. Dzięki udziałowi w zajęciach które stanowią alternatywę do zachowań niekonstruktywnych wychowankowie mają możliwość kształtowania umiejętności gospodarowania czasem wolny, rozwijania aktywności własnej, nowych zainteresowań.
Jest to również czas na indywidualne rozmowy z wychowawcą w trakcie których realizowany
jest program terapeutyczny. 
 
Wycieczki
 
Wycieczki poza ogólnym celem turystycznym spełniają szereg zadań mających znaczenie terapeutyczne. Dla podopiecznych klas pierwszych wycieczki pełnią funkcję integracyjno - adaptacyjną, mają na celu zmniejszenie napięcia i lęku, który towarzyszy wychowanko w nowych warunkach i sytuacjach. Nowi wychowankowie maja okazję bliższego poznania starszych kolegów i koleżanek a także pracowników placówki. 
 
Dla starszych wychowanków wycieczki są czasem na podsumowanie dotychczasowej pracy  dają możliwość poszerzenia własnych zainteresowań, utrwalenia nawyków konstruktywnego spędzania czasu wolnego, wzmocnienia umiejętności społecznych: zachowań asertywnych, właściwej komunikacji, współpracy, zachowań empatycznych, zachowań spontanicznych - zabawa. 
 
Nauka w MOS
 
Szkoła Podstawowa 
dla młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym 
Branżowa Szkoła I Stopnia  dla młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym 
klasy wielozawodowe 
W ramach Branżowej szkoły I stopnia młodzież kształcona jest w zawodach: - monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie (3-letnie) - kucharz (3-letnie) - mechanik samochodowy (3lata).
Nadrzędnym celem w pracy nauczycieli i wychowawców jest cel terapeutyczny i wychowawczy.
 
  • szkoły przeznaczone dla wychowanków zamieszkujących na terenie ośrodka; 

  • program realizowany w szkole pokrywa się z materiałem innych szkół publicznych; 

  • mała liczebność w klasach klasy 16 osób; 

  • szkoły ponadpodstawowe - młodzież jest przygotowywana do pracy w klasie wielozawodowej.

 
 

KADRA PEDAGOGICZNA

Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii jest placówką kreowania konstruktywnych postaw młodych ludzi. Stwarza im warunki do uzyskania wykształcenia, ale przede wszystkim umożliwia zmianę niekonstruktywnych wzorców zachowań na społecznie akceptowane, poprzez zdobycie odpowiedniej wiedzy i umiejętności społecznych. 

Skontaktuj się z nami

E-mail 

Telefon

  • 67 2169158KOM.
  • 609-403-066